Amortyzator tylny Monroe Gas-Magnum Jeep Wrangler JK 2007-

chwilowy brak towaru

  • Producent: MONROE
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Jeep
  • Miejsce montażu: oś tylna
Olejowo-gazowy amortyzator tylny do samochodu Jeep Wrangler 2007-2018 wszystkie wersje silnikowe cena za 1 sztAMORTYZATORY SPRZEDAJEMY tylko W KPLkpl.=2szt pasuje NA PRAWĄ oraz LEWĄ STRONĘ Powodem zamiany amortyzatorów nie musi być jedynie ich zużycie. Producenci ciągle pracują nad doskonalszymi rozwiązaniami. Dzięki nim można poprawić własności jezdne auta, zwłaszcza kilkuletniego. Aktualnie najpopularniejsze są amortyzatory gazowo-olejowe ze zmienną siłą tłumienia, np. Monroe Reflex. Mają one specjalny rowek bocznikowy w środkowej części cylindra, którym olej może swobodnie przepływać w trakcie niewielkich ruchów tłoka. Dzięki czemu amortyzator zapewnia pokaźny komfort w trakcie spokojnej jazdy. Przy intensywnej jeździe amortyzator usztywnia się, gdyż tłok wykonuje pokaźniejsze ruchy i przestaje współpracować z kanałem bocznikowym. Świeże amortyzatory posiadają obszerniejszą szybkość reakcji na drgania, m.in. Dzięki olejom o mniejszej lepkości, a także nowym, bardziej czułym konstrukcjom zaworów.Zużyty amortyzator to spore niebezpieczeństwo. Niesprawne amortyzatory drastycznie ograniczają bezpieczeństwo jazdy, ponieważ pogorszona zdolność tłumienia umożliwia chwilowe odrywanie się kół od jezdni. Konsekwencją tego jest zwiększona nawet do 30 proc. Droga hamowania. Drugim niepożądanym efektem jest tendencja do kołysania się nadwozia, co sprawia utratę stabilności. Zwłaszcza na zakrętach i przy nagłych zmianach toru jazdy. Na mokrej nawierzchni prosto wtedy wpaść w poślizg.Amortyzator jest jednym z podzespołów, którego zniszczenie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy samochodem. W każdym samochodzie amortyzatory spełniają niezwykle trudną i odpowiedzialną rolę. Najważniejszym ich zadaniem jest utrzymywanie ciągłego kontaktu kół z jezdnią oraz zapobieganie rozkołysaniu się auta.Zły stan amortyzatorów ma wielki wpływ nie tylko na bezpieczeństwo jazdy,także na stan techniczny samochodu. Źle działające amortyzatory przyspieszają zużycie części podwozia, a w szczególności opon, przegubów, a także tulei metalowo-gumowych (silentblocków). Amortyzator bezwzględnie wymaga wymiany, gdy jego efektywność spada do 30 proc, albo na jednej osi różnica sprawności przekracza 20 proc. Najpóźniej wtedy należy wymienić oba amortyzatory na danej osi. Trwałość amortyzatorów uzależniona jest od firmy i modelu,na dodatek od nawierzchni, po której na ogół porusza! się samochód. Znaczenie ma też stan innych komponentów zawieszenia - wymieniając amortyzatory należy sprawdzić i pousuwać inne usterki podwozia....